ADW Accountants is een vooruitstrevend accountantskantoor dat opvalt door de wijze van (samen)werken en opstellen in de markt: anders dan anderen!
De kracht van ADW Accountants is aandacht. Aandacht voor onze relaties en aandacht voor onze medewerkers. Door deze aandacht zijn onze medewerkers meer betrokken, hebben ze meer plezier in hun werk en zorgen ze ervoor dat onze relaties zich bij ADW Accountants thuisvoelen. Door hun aandacht en betrokkenheid maken zij het verschil.
In onze innovatieve en toekomstgerichte dienstverlening draait het dus om mensen en persoonlijke aandacht. Wij willen dan ook samenwerken met onze klanten en langdurige en betrokken relaties opbouwen.
Bij de professionals van ADW komt het aan op maatwerk, persoonlijk advies, effectief en efficiënt handelen en rekening houden met trends en nieuwe ontwikkelingen. Vanuit onze drie vestigingen, Harderwijk, Nijkerk en Zeewolde, verlenen wij door heel Nederland diensten aan ondernemers in het MKB, ZZP’ers en vrije beroepsbeoefenaars. Wij gaan met onze tijd mee en het liefst lopen wij voorop!
Niet voor niets zijn we in ruim 30 jaar uitgegroeid tot een dynamisch accountantskantoor in Midden Nederland met relaties in allerlei sectoren van het MKB!
Een kennisgroep van de Belastingdienst heeft onlangs een standpunt gepubliceerd over de vaste reiskosten- en thuiswerkvergoeding bij ouderschapsverlof.Een kennisgroep van de Belastingdienst heeft onlangs een standpunt gepubliceerd over de vaste reiskosten- en thuiswerkvergoeding bij ouderschapsverlof. De beoordeling of een werknemer ‘in de regel’ reist naar een vaste plaats van werkzaamheden vindt plaats per aanleiding en op kalenderjaarbasis. De vraag is of sprake is van een nieuwe aanleiding binnen het kalenderjaar als een werknemer ouderschapsverlof opneemt, nadat hij (aanvullend) geboorteverlof heeft opgenomen.
Lees meer >Moet de werkgever overuren betalen die een werkneemster op eigen initiatief maakte omdat ze vond dat het werk af moest? Een medewerkster werkt op basis van een tijdelijk contract 10 uur per week bij een garagebedrijf. Als het contract eindigt vordert ze uitbetaling van overuren. Ze heeft namelijk structureel meer uren gewerkt dan de overeengekomen 10 uren per week en die extra uren zijn niet uitbetaald. Hoe oordeelt de rechter over deze claim?
Lees meer >Heeft een medewerkster in de gezondheidszorg het employee self service systeem slordig gebruikt of was het fraude?Een werkgever in de gezondheidszorg werkt met een systeem voor Employee Self Service. Werknemers geven online hun beschikbaarheid aan en hebben toegang tot hun eigen roosters. Ze kunnen ook zelf roosterwijzigingen doorvoeren. De werkgever ontdekt dat een medewerkster 19 diensten, waarop zij stond ingeroosterd, niet heeft verricht terwijl ze deze diensten ook niet uit haar gewerkte urenrooster heeft gehaald. Een verzoek tot ontbinding van de arbeidsovereenkomst volgt.
Lees meer >De Belastingdienst heeft te weinig personeel om de belastingschulden in te vorderen die ondernemers in de coronacrisis hebben opgebouwd. Ondernemers die niet aflossen krijgen wel dwangbevelen opgestuurd, maar dwangmaatregelen volgen zelden. Ook worden nauwelijks deurwaarders op pad gestuurd. Dat concludeert de Algemene Rekenkamer na onderzoek. Het gaat om een tekort van zo'n 400 fulltimers om de coronaschulden in te vorderen. Dat kan ertoe leiden dat ondernemers zich minder gaan houden aan de regels, waarschuwt de Rekenkamer. De schulden kunnen zo verder oplopen. Na een aantal maanden, en meerdere brieven naar die ondernemers, raakte het geduld van de Belastingdienst op en sinds de herfst vorig jaar volgden aanmaningen. Ondernemers die te ver achterliepen moesten hun coronabelastingschuld in één keer terugbetalen. De eerste dwangbevelen werden gestuurd en deurwaarders kregen de opdracht om bij een paar honderd ondernemers beslag te leggen, zei de fiscus toen. Zo'n 35.000 ondernemers hebben inmiddels een dwangbevel gekregen waarin staat dat ze binnen twee dagen hun totale schuld moeten betalen. Maar hoeveel dwanginvorderingen er vervolgens voor die ondernemers zijn opgestart weet de Belastingdienst niet, schrijft de Rekenkamer. Het daadwerkelijk sturen van deurwaarders om het geld terug te krijgen gebeurt nauwelijks, constateren de onderzoekers. Bron:NOS
Lees meer >Meld u aan voor onze nieuwsbrief
En volg ons op: